ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل برای مقابله با ویروس کرونا

تفاوت تمیز کردن با ضدعفونی چیست؟

تمیز کردن در درجه اول به معنای از بین بردن خاک یا ذرات گرد و غبار بر روی سطوح مختلف است و معنای متفاوتی با ضد عفونی کردن دارد.

تمیز کردن سطوح ممکن است به طور روزانه انجام شود اما ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل ، گاهی اوقات و یا در شرایط خاص انجام می شود.

اقداماتی که جهت ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل انجام می شود به منظور کنترل ، غیر فعال کردن یا از بین بردن عوامل عفونی نظیر ویروس ها و باکتری ها است.

ضد عفونی معمولا به طور دوره ای یا بعد از شیوع بیماری انجام می شود تا تمامی اماکن و سطوح از هر گونه آلودگی عفونی پاکیزه شوند.

معمولا فرآیند تمیز کردن بعد از ضدعفونی کامل انجام می شود.

همکاران ما در شرکت ریزه کار تمامی فرآیند های تمیز کردن و ضدعفونی را در اماکن عمومی و منازل با بهترین کیفیت انجام می دهند.

 

ضدعفونی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

این روز ها بیش از ۷۰ کشور دنیا درگیر ویروس پیچیده و ناشناخته کرونای جدید یا کویید۱۹ هستند.

منشاء این ویروس تا کنون مشخص نشده است اما متخصصان احتمال می دهند از طریق غذایی به نام سوپ خفاش که در کشور چین تهیه می شود به کشور های دیگر منتقل شده است.

کرونا ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که از طریق حیواناتی همچون خوک ها و پستانداران به انسان ها منتقل می شود.

اولین و مهمترین راه پیشگیری از این بیماری خطرناک حفظ آرامش و عدم استرس و رعایت بهداشت فردی است.

یکی از بهترین راه های جلوگیری از شیوع این ویروس ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل است.

شرکت ریزه کار به همین منظور در نظر دارد با در اختیار داشتن کادری مجرب ، تمامی خدمات لازم برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل را به هم وطنان خود ارائه دهد.

نیرو های شرکت ریزه کار با رعایت تمام نکات بهداشتی و با بهترین مواد شوینده تمامی سطوح را با بالاترین دقت ضدعفونی می کنند.

هم چنین تمامی نیرها قبل از شروع به کار دستان خود را به طور کامل می شویند و هم چنین در حین کار از ماسک و دستکش مخصوص استفاده می کنند.

 

 

شرکت ریزه کار به عنوان یک شرکت نظافتی خدمات خود را هم برای ضدعفونی اماکن عمومی و هم برای منازل ارائه می دهد.

در ادامه اقداماتی که همکاران ما برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل جهت پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام می دهند توضیح داده شده است.

ضدعفونی کردن اماکن عمومی

قطعا بهترین راه برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا ، ماندن در خانه و اجتناب از رفت و آمد های غیر ضروری است.

اتوبوس ها ، مترو ، رستوران ها ، فرودگاه ها و سایر اماکن عمومی به دلیل حضور افراد مختلف احتمال آلودگی بیشتری دارند بنا براین ضد عفونی اماکن عمومی و منازل کردن آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتقال بیماری در مکان های عمومی می تواند از روش هایی همچون سرفه و عطسه فرد مبتلا و یا دست زدن به سطوح آلوده انجام شود.

البته ویروس کرونا ، ویروس سنگینی است و مدت طولانی در هوا معلق نمی ماند اما مهم ترین نکته برای پیشگیری از این بیماری در مکان های عمومی استفاده از ماسک و دستکش ، دست نزدن به سطوح در صورت عدم لزوم و رعایت فاصله ی دو متری از سایر افراد است.

شرکت ریزه کار به عنوان عضوی از جامعه در نظر دارد نکاتی را در مورد رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در اماکن عمومی یادآوری کند.

 

 

– پیش از سوار شدن و پس از پیاده شدن از وسایل نقلیه عمومی حتما دستهای خود را با اسپری الکل یا ژل ضد عفونی کننده تمیز کنید.

۲ – به هیچ وجه صورت خود را با دست هایتان لمس نکنید.

۳ – هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنجتان بگیرید. سپس دستمال را داخل سطل زباله بیندازید.

۴ – از دست دادن و روبوسی با آشنایان و همکاران خود اجتناب کنید.

۵ – حتی الامکان از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنید.

۶ – از کسانی که دارای علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا هستند دوری کنید.

۷ – از حضور در مکان هایی مثل بانک یا ادارات پر رفت و آمد اجتناب کنید و در صورت امکان کارهای خود را به وسیله موبایل بانک ها انجام دهید.

در صورتی که احساس می کنید محل کار و یا منزل شما به وسیله ویرویس کرونا آلوده شده است و یا حتی برای پیش گیری از آلوده شدن سطوح به این ویروس با همکاران ما در شرکت ریزه کار تماس بگیرید تا برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل در کمترین زمان به کمک شما بشتابند.

نیروهای ما در کمترین زمان خود را به محل می رسانند و با وسیله وایتکس و مواد آنتی باکتریال تمامی سطوح را ضد عفونی می کنند.

ضد عفونی کردن منازل

همانطور که در بالاذکر شد ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا است.

همه افراد ممکن است برای کارهای مختلفی نظیر خرید کردن ، انجام امور بانکی و… به بیرون از خانه بروند.

هرچند در بالا اشاره کردیم که بهتر است در صورت ضرورت از خانه خارج شوید و یا از خرید های اینترنتی یا اپلیکیشن های موبایلی استفاده کنید.

اما مهم ترین نکته رعایت نکات بهداشتی پس از ورود مجدد به خانه است زیرا ممکن است شخص آلودگی را با خود از خارج به داخل خانه بیاورد.

در ادامه نکاتی را در رابطه با جلوگیری از ابتلا شدن به ویروس کرونا در خانه ذکر می کنیم که در صورت رعایت آنها خطر ابتلا به این بیماری تا حد زیادی کاهش میابد.

هم چنین همکاران ما در شرکت ریزه کار آمادگی خود را اعلام می کنند تا  بهترین خدمات را برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل به هموطنان ارائه دهند.

نکاتی را اشاره می کنیم که بهتر است آنها جهت پیشگیری در منزل رعایت کنید.

 

 

۱ – دستان خود را مرتبا بشویید.

بعد از رسیدن به خانه قبل از انجام هرکاری حتما دستان خود را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. تمامی قسمت های دست اعم از انگشتان ، کف دست ، مچ ها و سایر قسمت ها را به طورکامل با آب گرم بشویید.

این اولین اقدام است که در ابتدای کار از گسترش ویروس کرونا در محیط جلوگیری می کند.

۲ – در صورت امکان لباس های بیرون خود را جدا کنید.

یکی دیگر از نکات بهداشتی که می تواند از پخش شدن ویروس کرونا جلوگیری کند این است که در صورت امکان لباس های خود را هنگام ورود به خانه در جای مشخصی بگذارید تا در صورت آلودگی به بخش های دیگر منزل سرایت نکند.

۳ – موادی که از بیرون می خرید را در صورت امکان ضد عفونی کنید.

موادی که از سوپر مارکت یا فروشگاه های زنجیره ای خریداری می کنید به دلیل مجاورت با محیط ممکن است به مواد مختلفی نظیر ویروس کروناآلوده شده باشند.

به همین دلیل بهتر است موادی مانند قوطی یا کنسرو ها و میوه و سبزیجات که قابلیت شست و شو دارند را با مواد ضدعفونی کننده بشویید.

۴ – تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید.

اگر در بیرون از خانه تردد دارید و از تلفن همراه خود استفاده می کنید ممکن است بر روی تلفن همراهتان هزاران ذره ویروسی قرار بگیرد.

پس بهتر است بعد از رسیدن به خانه تلفن همراه خود را به وسیله دستمال آنتی باکتریال ضدعفونی کنید.

۵ – مرتبا لباس های خود را بشویید.

سعی کنید هر وقت که به خانه میایید لباس های خود را بشووید و به طور کامل ضدعفونی کنید تا از احتمال گسترش ویروس جلوگیری کنید.

۶ – کفش هایتان را بیرون از منزل بگذارید.

کفش ها می توانند جزو عامل های انتقال ویروس باشند. سعی کنید حتما کفش های خود را بیرون از خانه بگذارید و حتی الامکان آنهارا با الکل ضدعفونی کنید.

توجه داشته باشید پس از لمس کفش ها حتما دستهایتان را با آب و صابون بشویید.

۷ – از رفت و آمد با دوستان و دعوت کردن مهمان خودداری کنید.

احتمال دارد که خدایی نکرده یکی از اقوام شما به ویروس مبتلا شده باشد و هنوز علائم آن ظاهر نشده باشد.

سعی کنید از دعوت کردن مهمان پرهیز کنید تا احتمال انتقال ویروس به حداقل برسد.

قسمت هایی از خانه که حتما باید ضدعفونی شود

قسمت هایی از خانه وجود دارند که احتمال آلودگی انها بسیار زیاد است.

نیروهای نظافتی ما در شرکت ریزه کار با در نظر گرفتن کامل نکات بهداشتی تمامی سطوح را که احتمال آلودگی وجود دارد به بهترین شکل ضدعفونی می کنند.

 

 

قسمت هایی که باید در در منزل ضدعفونی شود در ادامه بیان شده است.

۱ – اولین محل هایی که در ابتدا باید تمیز و ضدعفونی شوند و جزو آلوده ترین قسمت های خانه به حساب می آیند حمام و دستشویی هستند.

روشویی و توالت فرنگی به دلیل اینکه در تماس مستقیم با افراد هستند مکان مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها هستند.

هنگامی که نیرو های شرکت ریزه کار به منزل شما می آیند به آنها یادآور شوید که حتما در ابتدا دستشویی و حمام و تمامی سطوح از جمله کاشی ها ، سردوش حمام ، کف ، سقف و … را ضدعفونی و تمیز کنند.