در دنیای امروز، همه به دنبال ترفندهایی برای نظافت منزل هستند. می‌خواهید در کمترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید؟ در عین حال باید دقت داشته باشید که این کار، به سلامتی شما لطمه نزند و از موادی استفاده نکنید که برای شما مضر باشد. راه حل‌هایی وجود دارد؛ برای اطمینان از کار، بهترین گزینه این است که از شرکت نظافت منزل ریزه کار کمک بگیرید.
در زیر ترفندهایی را برای نظافت منزل معرفی می‌کنیم:

 

برای نظافت منزل، برنامه ریزی داشته باشید.

یک برنامه ریزی درست این است که ابتدا نظافت منزل را از بالاترین قسمت منزل شروع کنید تا به پایین ترین نقطه برسید. یعنی اول سقف و پنجره را تمیز کنید و سپس به سراغ زمین بروید.

تمیز کردن شبکه‌های روی گاز و سینی فر، کار سختی است.

بیشتر افراد پس از تلاش بسیار برای تمیز کردن شبکه های روی گاز، به نتیجه مطلوب نمی‌رسند و کلافه میشوند. بسیاری بعد از مدتی، به اجبار شبکه های روی گاز خود را عوض میکنند. ساده‌ترین راه برای این کار، این است که با کمک یک زیپ لاک یا کیسه پلاستیکی که در آن بسته شود، آمونیاک را روی شبکه‌های گاز بریزید و اجازه دهید تا ۳ دقیقه در پلاستیک در بسته باقی بماند و سپس شستشو کنید.

اسفنج‌های ابری، بوی بد میگیرند.

اگر قرار باشد هربار که اسفنج ظرفشویی، که بوی بدی میگیرد، را تعویض کنید، هزینه‌بر خواهد بود. راه حل چیست؟ اسفنج مرطوب را به مدت ۲ دقیقه در ماکروفر قرار دهید. تمام باکتری های بدبو در معرض حرارت داخل ماکروفر، کشته میشود و شما یک اسفنج ظرفشویی تمیز خواهید داشت.

دوش و وسایل حمام را تمیز کنید.

با استفاده از اسکاج ظرفشویی به راحتی میتوان دوش و وسایل حمام را تمیز کنید. برای قسمتهایی که دستتان نمیرسد اسکاج را به قلاب پلاستیکی چسبی وصل کرده و از آن برای تمیز کردن استفاده کنید.

تمیز کردن وسایلی که شاید به ذهنتان نمیرسد.

وسایلی که تمیز کردن آنها را، شاید فراموش کنید؛ به عنوان مثال:

  • تلفن: طبق تحقیقات دکتر گربا متخصص امور بهداشتی در آمریکا، باکتری های خطرناکی در گوشی تلفن وجود دارد که به آسانی میتواند وارد دهان شود.
  • سطل های زباله: سطل های زباله را باید پس از خالی کردن زباله ، حتما بشویید.
  • پرده حمام: پرده حمام محل مناسبی برای جمع شدن باکتری ها و قارچ ها است.
  • هواکش ها: معمولا هواکش‌ها وظیفه بیرون بردن گرد و خاک و هوای آلوده را دارد؛ اما باید بهداشت آن را رعایت کنیم.

کف‌پوش چوبی و سرامیکی را با روشی ساده تمیز کنید.

اگر کف‌پوش شما چوبی و پارکت است، یک لیوان آب را با یک چهارم پیمانه سرکه سفید ترکیب کنید. سپس با یک پارچه نرم و کتانی پارکت را تمیز کنید. برای تمیز کردن کف‌های سرامیکی و موزاییک، لازم نیست از هیچ ماده ای استفاده کنید و فقط با آب گرم آن را تمیز کنید. در مورد کف‌پوش های موکت، از آب داغ و کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید.

وسایل آشپزخانه را برق بیاندازید.

برای این کار میتوانید از جلادهنده مبلمان و چوب استفاده کنید. برای اینکه به وسایل منزل ظاهری درخشان بدهید، کافی است با مقداری پولیش چوب، روی آنها دستمال بکشید. پولیش چوب، برای برق انداختن وسایلی مانند ماکروفر، قهوه‌ساز و یخچال بسیار عالی است.

اتو باید تمیز شود.

سطح اتو را با ترکیب جوش شیرین، سرکه و خمیردندان تمیز کنید. با استفاده از اسفنج محلول را روی اتوی گرم شده بمالید تا کاملا تمیز شود.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

تحقیقات نشان می‌دهد که باکتری‌های بسیاری در لباسشویی تکثیر میابند. برای ضدعفونی کردن آن، به جای استفاده از وایتکس، کمی پراکسید هیدروژن استفاده کنید. با دستکش پارچه ای آن را تمیز کنید.

به تخته آشپزخانه دقت کنید.

طبق تحقیقات انجام شده تخته آشپزخانه، ۲۰۰ برابر کاسه توالت مستعد برای رشد میکروب‌ها است. بهترین راه تمیز کردن تخته آشپزخانه، این است که اول با آب داغ شستشو دهید سپس روی تمام قسمت های آن سرکه بریزید. بعد از دو سه ساعت آبکشی کنید. با استفاده از چند قطره الکل، بهتر ضدعفونی میشود.

درب کابینتها را تمیز کنید.

درب کابینت و دستگیره آن، ممکن است چرب شود. برای تمیز کردن آن از مخلوط روغن نارگیل و جوش شیرین استفاده کنید. با مسواک یا اسفنج روی قسمت های کثیف کابینت بکشید.

از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

اگر شما از آن افرادی هستید که شانس داشتن ماشین ظرفشویی را دارید، وسایل زیادی به غیر از ظروف وجود دارد که میتوان آنها را در ماشین ظرفشویی بشویید تا تمیز شود. اسباب بازی های پلاستیکی، برس مو، کلاهها یا هر وسیله دیگر از این قبیل است.

بهترین روش های نظافت منزل

تصور نمیکنید تا چه حد باکتری های داخل دستشویی زیاد است.

برای تمیز کردن توالت، سرکه را به وسیله آب پاش، روی سطح توالت بپاشید. یک پیمانه سرکه هم داخل دستشویی بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. اگر نیاز بود برای ضدعفونی بیشتر چند قطره الکل صنعتی را به آب اضافه کنید.

فرچه دستشویی یادتان نرود.

فرچه دستشویی یکی از وسایلی است که رغبت زیادی برای شستن آن نخواهید داشت، بنابراین در یک بطری، مواد شوینده و آب را به مقدار یکسان بریزید. فرشچه را در پایه ای که دارد، قرار داده و مواد شوینده ترکیبی که درست کرده‌اید، روی آن بریزید تا کاملا تمیز شود.

ابر و دستمال مخصوص تمیز کردن را بشویید.

دستمال هایی که با آن منزل را تمیز می‎کنید، باید هر ۳۰ ثانیه با آب گرم شستشو دهید. دکتر گربا می‌گوید: این دستمال ها قابلیت رشد ۳۲۰ میلیون باکتری دارند و به آسانی میتواند به دست و دهان شما منتقل شود.

گرد و خاک روی مبلمان را تمیز کنید.

بر اساس گفته دکتر کیم کارلسون، گرد و خاک باقی مانده روی مبلمان باعث به وجود آمدن بیماری تنفسی برای شما میشود.

از غلطک پرزگیر استفاده کنید.

غلطک پرزگیر وسیله مناسب برای گرفتن پرز و گردگیری وسایل است. برای تمیز کردن عمقی سطوح، به جای یک گردگیر از غلطک پرزگیر استفاده کنید. برای این کار باید غلطک را روی سطحی که می‌خواهید گردگیری کنید، سر بدهید.

ظرف نقره خود را با خمیردندان تمیز کنید.

مواد تمیز کننده نقره، از مواد نفتی یا مشتقات بنزین تهیه میشوند. خمیردندان جایگزین خوبی برای شستشوی نقره است. با انگشت یا پارچه، خمیرندان را روی وسایل نقره خود بکشید.

توجه داشته باشید شوینده‌ها خطرناک هستند.

مواد شیمیایی به کار رفته در شوینده‌ها، بسیار خطرناک است. به جای استفاده از این مواد یک سطل را از آب جوش پر کنید و با نیم لیوان سرکه مخلوط کنید.

پنجره ها را با شوینده های موجود در بازار تمیز نکنید.

برای تهیه یک شوینده خانگی، برای تمیز کردن پنجره ها کافی است نصف سطل آب ولرم تهیه کرده و با یک سوم پیمانه سرکه سفید، یک چهارم پیمانه الکل صنعتی و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید.

 ابرهای اسفنجی گزینه خوبی برای تمیز کردن شیشه هستند.

همیشه برای تمیز کردن شیشه ها مایع را روی آن اسپری میکنیم، اما راه بهتر آن است که اسفنج را داخل مایع کنید و روی شیشه بکشید. سپس بعد از ۵ دقیقه با دستمال تمیز کنید. در روزهای آفتابی و در برابر نور مستقیم آفتاب، از تمیز کردن شیشه ها خودداری کنید؛ چون باعث خشک شدن سریع مایع شوینده میشود. برای لکه‌هایی که با ابر پاک نمی‌شود، باید با آب و صابون آن را مرطوب کنید و بعد با تیغ آن را از بین ببرید.

اگر روزنامه دم دستتان دارید، خیلی خوب است.

برای اینکه شیشه هایی تمیز داشته باشید، روزنامه را با دستمال و اسفنج جایگزین کنید. با این کار بعد از تمام شدن کار، روزنامه را مچاله می‌کنید و دور می‌اندازید. در حالی که دستمال را باید دوباره بشویید تا تمیز شود.

مواد شوینده دست‌ساز خودتان را استفاده کنید.

مواد اصلی شوینده شما را مایع ظرفشویی، سرکه، الکل و آب تشکیل می‌دهد. الکل ضدعفونی کننده خوبی است؛ فقط دقت داشته باشید در کنار آن کبریت روشن نکنید.

تمیز کردن فرش

برای تمیز کردن فرش و از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها، به جای استفاده از مواد شیمیایی، از کمی کربنات سدیم استفاده کنید و روی فرش بریزید و پس از آن روی فرش را جاروبرقی بکشید.

لکه های سفت روی فرش

لکه هایی که روی فرش است و فکر می‌کنید، نمی‌شود کاری کرد. راه حل ساده این است که مقداری آب گرم را با آمونیاک ترکیب کرده و روی لکه بریزید. یک دستمال روی آن قرار داده و اتو بکشید. بعد از چند بار اتوکشی، لکه از فرش جدا می‌شود.

لکه های روغن روی فرش

برای از بین بردن لکه روغن روی فرش، جوش شیرین، مایع ظرفشویی و سرکه را ترکیب کنید و روی آن بزنید تا تمیز شود.

قهوه ساز مستعد رشد باکتری است.

از دیگر وسایلی که باید تمیز شود، قهوه ساز است. به خاطر اینکه به طور مداوم از آب استفاده میشود، باکتریه‌ای زیادی در آن رشد می‌کند. برای تمیز کردن آن، راه حل ساده ای وجود دارد؛ به میزان یکسان از آب و سرکه را داخل قهوه‌ساز بریزید و  بگذارید تا یک دور کار کند. پس از تخلیه مایع داخل آن، خواهید دید که قهوه ساز شما مثل روز اول نو شده است.

تقریبا همه ما با نظافت منزل سرو کار داریم؛ اما برخی به دلیل ناتوانی و خستگی یا به دلیل دغدغه زیاد و نداشتن وقت، ممکن است فرصت نظافت منزل را نداشته باشیم. انتخاب یک شرکت نظافت منزل قابل اعتماد، کار دشواری است.
شرکت نظافت منزل ریزه کار، بین شرکتهای نظافت منزل گوناگون،بهترین انتخاب است. شرکت نظافت منزل ریزه کار، انواع خدمات نظافت منزل را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت ارائه می‌دهد.